blinkies

About Me

My photo
Seri Kembangan, single, Malaysia
what zit tooya ! hey yo! this is my blog if you don't like it just click your dashboard and don't coming into my blog again .. okay .. saya seorang yg cpt marah *barn sikit* saya tak layan lah kalo org ckp belakang ann .. just face to face lah .. btw saya tak suka kalau ad org send ape2 perkataannya di belakang ad tambahan EW .. tak layan .. 'ek eleh poyo gile minah ni .. bajet gileewww ..'okay stop there .. nyew nyew ? its suppose to be nya lah ! ' ' haha .. okay that's all :> SMILE Always !

16.3.11

history , kenapa saya suka melukis

this is my drawing ! 
haha thanks to my beloved brother sbb ajar saya boleh lukis tanpa di ajar .. ' kakak rasa bangga dpt abang mcm nih .. suka curah kn ilmu kepada para adik2 nya .. thanks for everything ! btw , lukisan ini tidak mempunyai apa2 watak cume perwatakan ia ialah NERD dan Stylish kan2 HAHA,
okay the history sbb apa saya suka lukis ?
first dari kecik2 yg belum 'mumaiyis' lagi da minat kartun and comics .. so i was tryin' to hard to draw like a pelukis terkenal .. tp tak dapat .. smpai dah putus asa ,, than, abg saya MUHD AIMAN (no#2) lah yg bagi semangat time tu dah darjah 5 .. my drawing was awesome .. he said . haha time tu happy gile , pastu terus kn usaha anda .. darjah enam , sayafokus pada status watak cara pandang or dari side mane .. but my drawing still mcm kekok sikit .. start form 1 , lukisan saya ikut basic2 dia .. mata . hidung bentuk badan ,rupa muka dan sebagai nya .. Form 2, saya lukis tak ikut basic dan ia makin menjadi ! for that time saya tension sangat sbb result terok ! so saya focus to the pmr !
Form 3 , saya lukis ada frame kt tepi2 ..oh yeah .. form 2 saya lukis watak emo .. sbb saya mmg org jenis emotional ..
okay .. sambung balik form three saya lukis ada frame kt tepikertas .. kadang2 saya lukis mcm komik .. tp tak menjadi da byk kali dah .. btw saya stop dulu .. than saya focus pada watak yg suka bergambar .. sampai sekarang da form 5 saya still lagi lukis mcm tu ( gambar di atas ) itu lukisan yg terbaru .. .. my father said , "mcmne rupa awak mcmtu lah lukisan awak .. " than i said .. 'really ? no lahh ' than my father say betull .. ' than saya kalah .. hahaa ..
saya pernah lukis dekat paint kt dlm computer .. but yg mampu hanya separuh sahaja yg mampu tetapi lukisan itu menjadi seperti ini





okay tak ?? my first drawing in my computer .. love it !
the second drawing bila saya tension berkawan dengan seseorang ..




ini lah kerja saya bila saya terlalu tension .. menangis2 saya lukis ini .. than .. jadi mcm ne .. lagi la kn .. HAHA , saya cengeng di dalam asrama .. but bila saya tension sesangat , saya akan nanges tiba2 .. HAHA, kelakar kn .. perkara yg bodoh pn boleh jadi besar ..  form 5 saya nk focus pada mata pelajaran .. so jarang2 lukis .. pernah sekali saya lukis kt dlm dorm .. dah lama tak pegang paper yg kosong dan niat untuk lukis , rasa kekok .. than lukis2 tak menjadi ,, saya pangkah besar2 dan ckp kt kertas itu 'siot la kauu!' .. padahal salah sendiri .. naseb baik tak de org time tu .. baran gila kn .. benda kecik je kott .. haha .. pernah sekali kawan saya minta tolong saya lukis saya pun lukis dgn teliti than menjadi pulak .. adoiyaii ... pastu saya suka sama lukisan itu ,, saya pun dgn hati yg terbuka ckp kt die 'cantik doo .. ! nk jugak' .. than saya lukis balik tak jadi .. tp saya ckp 'tak pe lah nanti aku lukis  lain'  haha ..rase sedih gila .. mesti lukisan tu sedih kn .. haha
saya baru blaja buat grafiti .. dan ini hasil nya smpai salah tulis lagik (baru perasan)





tah kenapa saya suka tulis perkataan -the type writer- setiap kali saya habis lukis ..
maybe saya suka typing kott .. HAHA , forget it ..okay tak ?? bru je blaja .. nanti bila da buat yg better than this saya post okay ! haha
for the last ,
saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada abg saya MUHD AIMAN (no#2) yg telah memberi semangat dan mengajar saya melukis sampai jadi cantik sebegini ... grafiti ni saya tgk kawan saya MAZLYNA MOKHTAR dia lukis comel gila ..so saya pn try tanpa merujuk lukisan dia .. just tgk set in mind dan lukis ..  .. btw, saya nk minta maaf atas segala salah laku saya .. percakapan or bahasa saya .. tp yg penting saya anti-tulisan yg ad EW di belakangnya .. Anti sangat2 .. okay .. haha
last speeches thanks !

smile always ! : >

2 comments: